Livestream Oosterkerk

vrijdag 30 april 14:30 uur (het concert duurt circa 55 minuten)
Mocht de video hierboven niet werken, klik dan hier om naar de livestream te gaan.

Het Dokwerk Saxophone Quartet speelt voor saxofoonkwartet geschreven muziek, variërend van het prille begin van het genre in Frankrijk gedurende het begin van de 20ste eeuw via de tijd van de immigratie in het Amerikaanse minimalisme tot de meeste recente ontwikkelingen in het Nederlandse muzieklandschap.

Het programma:

Eugène Bozza (1905-1991) – Andante et Scherzo (1938)

Philip Glass (1937) – Saxophone Quartet (1995)

Alfred Desenclos (1912-1971) – Quatour pour saxophones (1964)

Dokwerk Saxophone Quartet
Sopraan: Lisa Schreiber
Alt: Jen-Hong Wu
Tenor: Ileana Termini
Bariton: Pedro Silva

We hopen dat je het concert deelt met anderen, stuur de link dus vooral door! Naast alle beperkingen schept deze tijd ook allerlei nieuwe mogelijkheden: spreek bijvoorbeeld met iemand af om allebei vanuit huis op hetzelfde moment het concert te beluisteren!

In januari 2021 speelden klarinettist Michel Marang en accordeonist Peter van Os in de donkere en concertloze dagen van de lockdown Joodse volksmuziek in de Oosterkerk voor iedereen die thuiszat. Het concert is hier terug te zien:

www.oosterkerk-amsterdam.nl/lockdownconcert/

In augustus 2020 werden de Beethovenconcerten door Eduardo Paredes Crespo met Lestari ScholtesDaan TreurSlava Poprugin en Stefan Petrović via onze website live uitgezonden. De concerten zijn hier terug te kijken:

www.oosterkerk-amsterdam.nl/beethovensonates/