zondag 12 november 2017 12:00-13:30 uur

Harpiste Sandrine Chatron en tenor Michael Bennet presenteren ‘A British Promenade’. Dit programma, bedoeld als een muzikale wandeling, is een ontdekkingsreis door de twintigste-eeuwse Britse muziek. Wij ontdekken gevoelige, krachtige maar tegelijkertijd geraffineerde en kleurrijke muziek.

Een reis voor onze zintuigen. De leidraad van deze wandeling is de harp, instrument van de keltische barden, symbool van Ierland, waarvan het karakter, van licht en soepel tot episch en lyrisch, de rijkdom van deze muziek weerspiegelt. Dit programma omvat onder andere werken van Britten, Bowen, Berkeley en ook Engelse Folk Songs. Verder zal de Nederlandse première van Lynne Plowman: “Songs of the Sea Dreamer” – op gedichten door Russel Hoban te horen zijn, een stuk geschreven in opdracht van het duo.

Op zondag 12 november in de Oosterkerk in Amsterdam. Gratis toegang, maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op de (meestal) derde zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en derde vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht