vrijdag 18 juni 2021 20:00-21:00 uur

Tijdens het tweede concert uit de reeks “Noorderklank in de Oosterkerk” speelt Vincent van Amsterdam solowerken voor accordeon en zal Kenzo Kusuda de muziek van Bach en Goebaidoelina in dans uitbeelden.

Noorderklank in de Oosterkerk

“Noorderklank in de Oosterkerk” is een concertreeks in het kader van de regeling Balkonscènes van het Fonds Podiumkunsten. In de programmering staan de performers en componist centraal die meewerken aan het muziektheaterproject ‘Een oog in zee’ van Stichting Noorderklank(première voorjaar 2022). Haydn’s Ariana a Naxos ligt ten grondslag aan deze voorstelling met daaromheen nieuw gecomponeerde muziek van Willem Boogman met als uitvoerenden onder meer mezzosopraan Helena van Heel, accordeonist Vincent van Amsterdam en danser Kenzo Kusuda. Als een voorafspiegeling van dit project wordt in deze concertreeks ook oude en nieuwe muziek gecombineerd.

Het programma:

J.S. Bach – Nun komm der Heiden Heiland
Sofia Goebaidoelinla – De Profundis (1978)
J.S. Bach – Chaconne

Fonds Podiumkunsten

Dit project is (mede) mogelijk gemaakt door het Fonds Podiumkunsten.

Reserveren

Het is alleen mogelijk de Oosterkerk te bezoeken met een reservering. Je kan vanaf één week voor het concert via deze pagina één van de beschikbare stoelen reserveren.

Hier kan je meer informatie vinden over de coronamaatregelen die we hebben getroffen om uw bezoek veilig en aangenaam te laten verlopen.