Henk Verhoef

Organist

In de Oosterkerk:

Biografie

Henk Verhoef studeerde orgel in Amsterdam en Parijs. Hij werd prijswinnaar bij verscheidene concoursen, en gaf concerten in de meeste landen van Europa, Brazilië en de VS. Hij is organist van De Nieuwe Kerk en de Oosterkerk, en organist en beiaardier van de Vrije Universiteit. Voor de Stichting Nederlandse Orgelmonografieën redigeerde hij de monografieën over de Nieuwe Kerk, het Garrels-orgel van Purmerend en het oude orgel van de Utrechtse Nicolaikerk. Hij is adviseur bij restauraties; momenteel onder andere in de Amsterdamse Oude Kerk.

Behalve organist en beiaardier is Henk Verhoef ook koordirigent. Hij leidt Camerata Oude Kerk, is docent aan de Nederlandse Beiaardschool te Amersfoort, en stadsbeiaardier van Woerden en Monnickendam. In de laatste stad bespeelt hij de oudste beiaard ter wereld.