zondag 17 november 2019 12:00-13:30 uur

Duo Volgaris bestaat uit de Italiaanse fluitist Bartolomeo Audisio en de Zweeds/Chinese pianist Richard He, die beiden studeerden aan het Conservatorium van Amsterdam.

Als prijswinnaars van verschillende internationale wedstrijden, hebben ze een breed muziekrepertoire van de barok tot de 21e eeuw, inclusief eigen composities en improvisaties. Ze speelden eerder op Radio 4 en in diverse concertzalen in Nederland, Italië en Zweden.

Tijdens dit concert speelt het duo muziek van onder andere Felix Mendelssohn, Malcolm Arnold en Richard He.

Richard He over het door hem gecomponeerde ‘Transcendental Beats’

“With this piece, I wanted to capture the idea of fighting and overcoming a depression. The music portrays a long trip of transformation; from dark to bright, melancholy to joy, heavy to light, slow to fast, muted to open. It is also an étude in polymeters and polyrhythms, and requires great focus and skill from the musicians to keep the tension of the music.”

LET OP: op sommige plekken in de stad zijn er omleidingen in verband met de Sinterklaasintocht in Amsterdam op zondag 17 november. Op de website van het GVB vindt u meer informatie: https://www.gvb.nl/omleidingen/gepland/omleiding-tram-en-bus-bij-sinterklaasintocht-amsterdam

Eerder stond op deze datum een concert door pianiste Vivianne Cheng (met preludes van Chopin en muziek van de Duitse componist Reinhard Febel) gepland. Dat concert is uitgesteld. De nieuwe datum is op dit moment nog niet bekend. Op zondag 17 november zal nu Duo Volgaris spelen.

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht