zondag 14 april 2019 12:00-13:30 uur

Al sinds 1997 vormen panfluitist Matthijs Koene en gitarist Stefan Gerritsen een vast duo: Duo Verso, dat een heel eigen plek heeft verworven op de klassieke podia. Zij worden niet alleen geprezen om hun virtuositeit en geoliede samenspel, maar ook voor hun veelzijdige en avontuurlijke programmering.

Panfluit-gitaar is geen alledaagse combinatie. Het creëren van een autonoom repertoire voor panfluit en gitaar is dan ook het hoofddoel van het duo. De concerten van Duo Verso vormen een coherent geheel, waarin verrassende verbanden worden gelegd tussen bestaande klassieke werken en ’topstukken’ uit hun eigen repertoire. Zo ook in het concert in de Oosterkerk waar naast werk van Bach, Schubert en Piazzolla ook werk speciaal voor het duo geschreven zal klinken, zoals ‘White men CAN jump’ van de Nederlandse componist Michiel Mensingh.

Trouw, 2010: “Het duo is perfect op elkaar afgestemd.”

Classical Guitar Magazine 2010: “Verso are highly skilled, very professional and charismatic performers”.

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.