Noud Smeets

Pianist

In de Oosterkerk:

Noud Smeets (1994) kreeg vanaf zijn zevende pianoles.

In combinatie met gymnasium aan het SGN Nijmegen heeft hij het vooropleidingstraject van ArtEZ Arnhem gevolgd bij Sepp Grotenhuis.

Met een diploma op zak heeft Noud daarna de vooropleiding van het Conservatorium van Amsterdam (CvA) gevolgd bij pianopedagoge Marjes Benoist.

Vanaf september 2012 studeert hij aan het CvA, sinds september 2014 bij Willem Brons.

In augustus 2019 heeft hij zijn Masteropleiding aan hetzelfde instituut afgerond onder begeleiding van Frank van der Laar.

Verder heeft Noud les gehad van onder andere Berry van Berkum, Frank Peters, David Kuyken en Richard Egarr (fortepiano).

Hij heeft tevens masterclasses gevolgd van Hakon Austbö, Pascal Devoyon, Felix Gottlieb en Lilya Zilberstein.

Noud heeft een brede oriëntatie op het gebied van andere toetsinstrumenten: sinds september 2014 volgt hij klavecimbellessen bij Johan Hofmann. Bovendien speelt hij regelmatig in kerken in Nijmegen e.o.

Noud is ook zeer actief in de kamermuziek. Hij heeft in verschillende bezettingen lessen gehad van onder andere Anner Bylsma, Shunske Sato en Dmitri Ferschtman.