zondag 18 maart 2018 12:00-13:30 uur

Hoboïste Marlies van Gangelen speelt zondag 18 maart in de Oosterkerk een uiteenlopend programma van klassiek tot hedendaagse elektronische muziek. Een strijktrio schuift aan om op speelse wijze samen met haar het klassieke hoborepertoire te doen herleven.

Daarnaast treed ze op met haar experimentele duo PERFORATOR; een samenwerking met elektronica-wizard Akim Moiseenkov. Aan het eind van het programma komen beide muziekwerelden samen.

Over PERFORATOR:

Een perforator maakt gaatjes, met het doel de verschillende inhoudsvellen samen te binden. Waar Marlies van Gangelen met de hobo zich overgeeft aan gitaarpedalen en bewegingssensoren van Akim, doet Akim zijn best om de hobo een plek te geven in hedendaagse elektronische muziek. Het stappen uit je routine en je best doen om de ander te begrijpen maakt PERFORATOR tot een veelzijdig duo. Het duo combineert popstructuren, lamentos, contrapunt (maar wel door de joystick) met zelfgebouwde synthesizers en bewegingssensoren. Hier wordt een bizarre, eigenzinnige, nieuwe muzikale taal ontwikkelt.

PERFORATOR maakte zijn debuut op het Holland Festival 2016 met het programma Backbone. Sinds de oprichting speelde zij op Apples & Olives (Zürich), Gaudeamus Festival, Grachtenfestival, Wonderfeel en November Music.

In samenwerking met:
Bas Treub – viool
Thora Sveinsdottir – altviool
Alistair Sung – cello
Akim Moiseenkov – elektronica

zondag 18 maart 2018 – 12:00 uur
Telemann, Bach, Mozart, Britten en PERFORATOR
Marlies van Gangelen & Friends
Gratis toegang, maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht