Daniel Nunes

Student Conservatorium van Amsterdam

In de Oosterkerk:

Biografie

Daniel Nunes (1988) ontving zijn eerste pianolessen op achtjarige leeftijd bij Prazeres Marçal. Vanaf 2006 volgde hij een brede muzikale opleiding op het Instituto Gregoriano de Lisboa en vanaf 2011 op de Escola Superior de Música (Lissabon). Zijn orgeldocenten waren António Esteireiro en João Vaz.

In Nederland kreeg hij aan het Koninklijk Conservatorium (Den Haag) orgelles bij Jos van der Kooy. Ook ontving hij daar klavecimbel- en continuolessen. Momenteel studeert hij orgel bij Jacques van Oortmerssen aan het Conservatorium van Amsterdam.

Daniel nam deel aan allerlei projecten, concoursen, en masterclasses, o.a. bij Daniel Roth, Hans-Ola Ericsson, Franz Joseph Stoiber, Jose Luis González Uriol and Stefen Baier. Daniel is organist van de Levend Water-parochie in Weesp and the St. Thomas van Aquino-parochie in Amsterdam.