Benefiet met een B voedselbank

Musici Benefietconcert

Voedselbank

Deze musici treden op tijdens het Benefiet met een B op 5 maart

In de Oosterkerk:

Biografie

Koos Damman (organist)

Koos Damman is sinds 1961 als organist werkzaam in de Grote of St. Nicolaaskerk te Muiden. Als docent voor orgel en kerkmuziek was Koos Damman jaren werkzaam in Bussum en Woerden. Hij verzorgde speciale cursussen op het gebied van kerkmuziek. Zijn cursus “Zes eeuwen orgelmuziek” trok vele belangstellende organisten. Ook is hij werkzaam geweest als dirigent van oratorium- en christelijk gemengde koren. Vele concerten, ook als begeleider van koren en ensembles, werden door hem gegeven op de meest uiteenlopende orgels. Naast zijn werkzaamheden als kerkmusicus geeft Koos Damman uitsluitend nog concerten en componeert hij werken voor orgel en voor koor.
Koos Damman is een musicus, concert organist en kerkmusicis. In het Toonkunstenaarsregister staat hij ingeschreven als uitvoerend musicus voor orgel, docerend musicus voor orgel en kerkmusicis als cantor-organist.

Leonie Haenen (marimba)

Leonie Haenen werd geboren in Amsterdam, op 8 augustus 1993. Op dertienjarige leeftijd begon zij met het volgen van slagwerklessen bij Maarten Rongen. Inmiddels studeert ze in het derde jaar aan het conservatorium van Amsterdam, bij Nick Woud, Mark Braafhart, Bence Major, Peter Prommel en Ramon Lormans. Ze volgde masterclasses bij onder andere Keiko Abe, Jean Geoffroy, Nancy Zeltsman en Nanae Mimura, en enkele privélessen bij Gustavo Gimeno, Victor Oskam en Aron Leijendeckers. Leonie speelt als slagwerker in verschillende symfonieorkesten, waaronder de Nieuwe Philharmonie Utrecht, kamerorkest de KlankKast, het VU-orkest en het NHJO. In deze orkesten heeft ze veel grote stukken uit het symfonische repertoire gespeeld, zoals de Bolero van Ravel, Scheherazade van Rimsky-Korsakov, en le Sacre du Printemps van Stravinsky.

Alexander van Eerdewijk (hoboïst)

Alexander studeerde achtereenvolgens bij Jan Spronk, Pauline Oostenrijk en Ernest Rombout aan het Conservatorium van Amsterdam, en vervolgde zijn studie aan het Codarts conservatorium van Rotterdam, waar hij les had van Maarten Dekkers en Aisling Casey. Hij volgde masterclasses bij onder andere Hansjörg Schellenberger, Ingo Goritzki, Yeon-Hee Kwak, Alexei Ogrintchouk en Karl Leister.
Tijdens zijn studie was hij eerste hoboïst van het Nationaal Jeugd Orkest (2010) en het Nederlands Studenten Kamerorkest (2008-2009). Als remplaçant speelt hij regelmatig bij het Orkest van het Oosten, het Noord Nederlands Orkest, het Radio Filharmonisch Orkest, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Residentie Bachorkest en het Laurens Bachorkest te Rotterdam. Alexander werkte met dirigenten als Yannick Nézet-Séguin, Jaap van Zweden, Jan Willem de Vriend, Anthony Hermus, Ludovic Morlot en Ed Spanjaard. In het seizoen 2013-2014 was hij als solohoboïst verbonden aan het Orquestra Clássica da Madeira. Op het gebied van de hedendaagse muziek heeft hij als gastspeler ervaring opgedaan bij The Barton Workshop en het Tsjechische kamerorkest Ostravská Banda. Sinds 2014 is Alexander als hoboïst en arrangeur verbonden aan het tienkoppige kamermuziekensemble De Bezetting Speelt. Naast hobo speelt hij ook regelmatig althobo en oboe d’amore.

Femke de Graaf (pianiste)

Femke de Graaf studeerde piano bij Mila Baslawskaja aan het Conservatorium van Amsterdam. In 2005 behaalde zij haar masterdiploma met een specialisatie liedbegeleiding en opera-coaching. Ze volgde masterclasses op dit gebied bij o.a. Graham Johnson, Thomas Quasthof en Rudolf Jansen. Femke vormt een liedduo met sopraan Francis van Broekhuizen. Sinds 2015 heeft zij ook een cello-piano duo met Chris van Balen.

Guido Haenen (pianist)

Guido Haenen, opgegroeid in een muzikale familie, volgt sinds zijn zesde jaar pianolessen bij Martijn Willers. Hij zit nu in zijn tweede jaar van de studie Natuur- en Wiskunde aan de UvA, met een bijvak Muziekwetenschappen. Momenteel speelt hij in het Noord-Hollands Jeugdorkest.

Chris van Balen (cello)

Chris van Balen (Zaandam, 1973) studeerde aan de conservatoria in Utrecht en Amsterdam bij Lenian Benjamins, Jean Decroos en Melissa Phelps. Hij kreeg masterclasses bij o.a. Mstislav Rostropovitsj, Bernard Greenhouse, Colin Carr, Ivan Monighetti, Anner Bijlsma, William Pleeth, Steven Isserlis en Dmitri Ferschtman.
Zijn aanstelling bij het Koninklijk Concertgebouworkest in 1998 was meteen zijn eerste orkestbaan. In datzelfde jaar won hij de eerste prijs in het Postbank Sweelinck Concours, de voorganger van het tegenwoordige Cello Biennale Concours.