Eadaoin Copeland

Pianiste

In de Oosterkerk:

Biografie

Eadaoin, een Ierse pianiste, studeert momenteel aan het Conservatorium van Amsterdam voor een Masters studie pianobegeleiding. Haar docenten zijn Frank van de Laar, Jaap Kooi en Marianne Boer. Voordat ze naar Amsterdam vertrok studeerde Eadaoin aan het “Royal Irish Academy of Music”. Daarnaast heeft ze een “Honours Degree” in Neurowetenschappen behaald aan het “ Trinity College Dublin” en heeft ze een diploma in “ Music Teaching and Performance”,dat ze eveneens behaalde aan het RIAM. Haar studie in Amsterdam wordt mede mogelijk gemaakt door de “ Arts Council of Ireland” en “ Fingal County Council’s Artists’ Support Scheme”.

Eadaoin treedt regelmatig op als solist en vocaal- en instrumentaal begeleider. Zo heeft ze onlangs mogen optreden in de St.Ann’s kerk in Dublin, de Oosterkerk in Amsterdam en het Papagenohuis in Laren. Voorheen heeft ze samengewerkt als pianist aan het project “ Drums and Guns”, waarin er een samenwerking was tussen het RIAM, Guildhall school en Julliard met voorstellingen in Dublin, Londen en New York, tevens was er een live uitzending van BBC 3. Daarnaast was ze pianobegeleider tijdens de “Guildhall Opera Scool summer programme” in Fontainebleau, Frankrijk. Een muzikaal hoogtepunt voor Eadaoin was het mogen uitvoeren van het piano concert van Schumann met het “Trinity Orchestra” in Dublin en Praag. Eadaoin heeft deelgenomen aan masterclasses van gerenommeerde pianisten als; Leon McCawley, Christopher Elton, Robert Kulek, Iain Burnside en Jeff Cohen. Eadaoin heeft tijdens concoursen verschillende prijzen mogen winnen, en ze was de ontvanger van de in 2016 uitgegeven Orla Boylan Young muzikanten beurs.