woensdag 23 maart 2022 14:30-16:30 uur

Een bonte verzameling van zelfgebouwde instrumenten komt tot leven in de nieuwe familievoorstelling (5+) Performania. Een handschoen bezingt het leven, oren op wielen scheuren over het podium als de hobo speelt en buitenaardse klanken klinken vanuit een ballon die door het publiek wordt overgegooid.

Deze fantasierijke, absurdistische show is ontwikkeld door het innovatieve duo Perforator, bestaande uit hoboïst Marlies van Gangelen en uitvinder Akim Moiseenkov. De hobo versmelt met het decor, bewegingen worden muziek en vernuftige live elektronica zet de wereld op zijn kop.

De uitvoering duurt ca. één uur. Daarna is er voor wie daar aan mee wil doen nog een workshop, ook van ca. één uur.

Perforator – compositie, artistiek concept, instrumentenbouw, performers
Jochem Stavenuiter – regie
Catharina Scholten – scenografie
Albert van Andel – creative technologist hardware
Hidde de Jong – creative technologist software
David Dramm – muzikaal advies
Micha de Kanter – sound design

Afscheidsconcerten

Het einde van onze concertserie is helaas in zicht. Wethouder Touria Meliani is akkoord gegaan met de verkoop van de Oosterkerk aan Stadsherstel NV. Stadsherstel heeft een overeenkomst getekend met het Balletorkest en de Protestantse Kerk Amsterdam voor het toekomstig gebruik van het gebouw. Dat betekent dat op 31 maart na 36 jaar onze beheerstaak eindigt. Onduidelijk is gebleven hoe de Stichting Oosterkerk concerten zou kunnen blijven organiseren na de verkoop.

We gaan op een mooie manier afscheid nemen met een reeks concerten. De toegang is gratis en iedereen is welkom, en nodig vooral anderen uit! We hopen op een onvergetelijk afscheid!

Los van deze afscheidsconcerten staat er deze maand natuurlijk nog veel meer gepland. Voor een compleet en actueel overzicht van de komende activiteiten, zie de agenda.