woensdag 30 mei 2018 20:00-21:00 uur

Op 30 mei speelt Henk Verhoef muziek van Johann Sebastian Bach, Johann Ludwig Krebs, Carl Czerny, César Franck, Charles Tournemire, Hendrik Andriessen & Marius Monnikendam.

Onderdeel van orgelconcertreeks, vier orgelconcerten door Henk Verhoef met muziek van o.a. Buxtehude, Bach, Haydn en Brahms. Op woensdagavond 14 maart, 25 april, 30 mei en 27 juni.

Het orgel van de Oosterkerk is gebouwd door Petrus van Oeckelen in 1871, voor de Nieuwezijds Kapel. Toen die in 1899 werd gesloten, kwam het naar de Oosterkerk. De firma Flentrop restaureerde het in 2002. Sinds kort zijn ook de monden van de frontpijpen weer verguld zoals oorspronkelijk. De grote dispositie en de verfijnde intonatie maken het orgel van de Oosterkerk een dankbaar instrument voor muziek uit allerlei stijlperioden.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht