zondag 1 januari 2017 12:00-14:00 uur

Traditioneel nieuwjaarsconcert door familie ’t Hart op nieuwjaarsdag in de Oosterkerk.

Met violiste Ruña ’t Hart, altvioliste Maria ’t Hart, organist/bariton Bert ’t Hart en gastmusici Laurens de Man (piano), Kalle de Bie (cello) en Elisa Karen Tavenier (altviool). Muziek van o.a. Bach, Beethoven, Debussy, Hindemith.

Ruña ’t Hart speelt o.a. met Laurens de Man de sonate voor viool en piano van Claude Debussy en Bach solo, Bert ’t Hart speelt sonate no. 2 van Paul Hindemith op het Van Oeckelen-orgel en verder spelen ze verschillende werken samen.

Zie ook:
Ruña ’t Hart wint vioolbeurs 2016 Kersjes Fonds:

Het Kersjes Fonds roemt in het juryrapport ‘het gloedvolle, intense spel met een persoonlijk verhaal’ van Ruña ’t Hart en noemt haar ‘een (groei)diamantje dat van binnenuit straalt en muzikaal oplicht..’

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op de (meestal) derde zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en derde vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht

Parkeren in de buurt is op zondag gratis!