vrijdag 24 september 2021 20:00-22:30 uur

Na de uitverkochte edities in Veenendaal en Utrecht brengt muzikant André Heuvelman het avondvullend mindfulness experience concert in het donker LAY DownTown op vrijdag 24 September 2021 naar Amsterdam.

Vanaf 20.00 uur gaat het licht van de Oosterkerk uit en kom je in contact met jezelf door het prikkelen van je zintuigen, oren, neus, mond en wellicht een subtiele aanraking. LAY DownTown is het event waar je dat allemaal kunt ervaren.

Op NPO Radio 1 was André Heuvelman in gesprek met hoogleraar neuropsychologie Erik Scherder, over de rol van muziek in de maatschappij en hoe deze rol waardevol ingezet kan worden. Zoals bij LAY DownTown. Luister het fragment hier.

Tijdens LAY DownTown neemt Suzan Oostvogels het eerste half uur voor haar rekening, met een zachte mindfulle yoga reeks. Je mag alle spanning, de drukte en hectiek van de dag helemaal loslaten. Suzan begeleidt je als geen ander naar de stilte in jezelf. Daarna geeft Heuvelman, voormalig solotrompettist bij het Philharmonisch Orkest, samen met Live B/ANDA een 75 minuten durend concert. Ze nemen je mee door muziek uit voorgaande tijden en improvisaties voeren je langs je eigen hart, gedachten en verlangens.

Voor de innerlijke mens is er een gezonde smoothie en koffie, thee en water beschikbaar. Na het concert, komt het licht weer in de ruimte en start de soundscape. De bezoeker blijft nog even liggen en voelt, ruikt, hoort en ziet waar hij of zij is. LAY Downtown is een magische avond die volop ruimte om even de waan van de dag te ontsnappen.

Kaarten voor LAY Downtown zijn verkrijgbaar via: https://laydowntown.com/event/amsterdam/.

Naast Amsterdam is het evenement ook nog te beleven op 23 september in de Grote Kerk Wageningen, 2 oktober in de Elleboogkerk Amersfoort en 8 oktober in de Laurenskerk Rotterdam.

Vergeet niet je eigen yogamat of -matras mee te nemen, warme sokken en een dekentje.

Uiteraard houden wij rekening met de laatste voorschriften vanuit het RIVM. Er worden maar een beperkt aantal bezoekers toegelaten. Zo wordt LAY DownTown Amsterdam een nog intiemere samenkomst.

concept by CreArts