zondag 15 juli 2018 12:00-13:30 uur

Een magische ontmoeting tussen de klanken van de ney-fluit en het boventoonzingen met eigen composities en improvisaties. Met workshop boventoonzang op zaterdag 14 juli!

Sinan Arat: ney en zang

Mark van Tongeren speelt de volgende instrumenten:
chomus (metalen mondharpen uit Toeva en Sakha (Jakoetië))
koperen mondharp (Frankrijk)
bendir (Marokkaanse lijsttrommel)
tempelschaal (eigenlijk een gebruiksvoorwerp, Taiwan)
sruti box (drone instrument afgeleid van het harmonium, India)
ma omoei (dubbele neusfluit van de Katipul stam, Taiwan)
zang (boventoonzang, keelzang en andere stemtechnieken)

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Kadijksplein (of Kattenburgerstraat)

(Let op: tot 3 juni 2019 rijden bus 22 en 48 een aangepaste route en stopt bus 22 niet meer op halte Wittenburgergracht, zie gvb.nl voor meer informatie)

Parkeren in de buurt:
ma-za 9.00-21.00 uur – 3 euro per uur