zondag 21 mei 2017 12:00-14:00 uur

Première Transformed Heritage – Koffieconcert met nieuw werk van componist en buurtgenote Belle Bonarius

De kern van het concert is het strijkkwartet Transformed Heritage en Maria Magdalena Song Cycle: ‘A Female Passion over liefde, lijden en verlichting, waarin de vrouwelijke aardse kracht in het bijzonder wordt geëerd. Daarnaast zijn er pianosolo’s Winter 2010 en Sound Adventure, Piano-ThreeO, vioolsolo Angelus Domini, Moroccan Tree voor piano en viool en Traverso solo.

Belle Bonarius werkte voorheen als danseres en choreograaf (onder andere bij het Nationale Ballet). In 2015 presenteerde zij haar zeer goed ontvangen eerste concert van eigentijdse klassieke muziek in de Oosterkerk: Dankzij Bach, Brahms en Beethoven. Naast het schrijven van puur instrumentale composities schrijft zij ook stukken geïnspireerd op teksten uit verschillende (religieuze) achtergronden die ze middels de muziek transformeert naar het universeel herkenbare, algemeen menselijke.

Het concert wordt uitgevoerd door een ensemble van bijzonder getalenteerde musici bestaande uit het Aristos Quartet, pianist Caspar Vos (Dutch Classical Talent), mezzosopraan Luciana Cueto, tenor Emilio Aguilar, traversofluitist Raymond Honing en hoboïst Iulian Vecliuc.

Aristos Quartet: Evelien Jaspers, Otto Bakker, Dmitry Ivanov & Sylvain Dessane
Caspar Vos, piano
Luciana Cueto, mezzosopraan
Emilio Aguilar, tenor
Raymond Honing, traverso
Iulian Vecliuc, althobo

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op de (meestal) derde zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en derde vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht