zaterdag 23 april 2016 19:30-22:15 uur

Kamerkoor JIP organiseert een avond vol cultuur: nieuwe en oorspronkelijke composities, poëzie en beeldende kunst. Er klinkt muziek van mensen die onderweg zijn; van reizigers die voor een nomadisch leven kiezen en reizigers die gedwongen zijn hun thuisland te verlaten. Van melodieën van de Masai, de Inuit, nomaden uit Mongolië en Spaanse zigeuners tot muziek uit het Midden-Oosten.

Tijdens het concert neemt Kamerkoor JIP het publiek mee ‘op doortocht’. De reis begint, voorafgaand aan het concert, met geëxposeerd kunstzinnig werk van gevluchte beeldend kunstenaars, om de luisteraar daarna onder te dompelen in compleet nieuwe en onbekende muzikale sferen.

Te horen is een combinatie van eigenzinnige en ongrijpbare toonladders uit andere culturen en bekende westerse harmonieën. De avond voert het publiek langs muziek verzorgd door Syrische musici op traditionele instrumenten en langs nieuwe werken van jonge talentvolle componisten die speciaal voor JIP een compositie hebben geschreven, geïnspireerd op reizende volken uit verschillende werelddelen. Tijdens de pauze zijn er lekkernijen te proeven afkomstig uit de gebieden waar de muziek vandaan komt.

Om inspirerende ontmoetingen en uitwisselingen te bevorderen nodigt Kamerkoor JIP, in samenwerking met The Hague Peace Project, mensen uit die recent conflictgebieden zijn ontvlucht. Op de website bestaat de mogelijkheid JIP daarin te steunen door een extra donatie te doen.

22 april, 19.30 uur expositie, 20.15 uur concert. Duinzichtkerk Den Haag, van Hogenhoucklaan 89, Den Haag

23 april, 19.30 uur expositie, 20.15 uur concert. Oosterkerk Amsterdam, Kleine Wittenburgerstraat 1, Amsterdam

28 april, 19.30 uur expositie, 20.15 uur concert. Pieterskerk Utrecht, Pieterskerkhof 3, Utrecht

29 april, 19.30 uur expositie, 20.15 uur concert. Pieterskerk Utrecht, Pieterskerkhof 3, Utrecht

Programma: Traditional Egypte, arr. E. Torikian – Ah Ya Zeyn | Traditional Syrië / Irak, arr. S. Bali – Fog Elna Khel

Traditional Syrië, arr. E. Torikian – Yal Asmar Ellon | Traditional Syrië / Irak, arr. J. Ploeg – Kanu ya Habibi  Traditional Muwashshah, arr. S. Abu-Khader – Lammaa Badaa | Se Enkhbayar, Mongolië – Naiman Sharag  Carmen Cavallaro, VS / Spanje – El Grito | A.R. Rahman, arr. E. Sperry, India – Zikr | Diederik ten Böhmer, Nederland – La Risa del Mudo (première) | Bjarni Gudmundsson, IJsland – How noisy they seem (première) | J. Ploeg, Nederland – Enyamali Kindanyamalo (première) | Traditional Mongolië, arr. Yongrub – Dörven Dala  Carmen Cavallaro, VS / Spanje – Después de Pasar | Diederik van der Laag, Nederland – Het lied van de oude man (première)

Kamerkoor JIP o.l.v. Jonathan Ploeg en Imre Ploeg, met medewerking van Mohammed Alsamna en Ibrahim Khano.

Kaarten: € 12,00 / € 6,00 (kinderen / studenten) / gratis voor vluchtelingen. Voor reserveringen en meer informatie:

www.kamerkoorJIP.nl of via 06 25 31 26 75.

Kamerkoor JIP is een bekend Utrechts koor bestaande uit jonge getalenteerde zangers die in hun vrije tijd graag op hoog niveau muziek maken. Het koor staat onder leiding van de broers Jonathan en Imre Ploeg.