dinsdag 3 september 2019 20:00-21:30 uur

3VIOLAS bestaat uit drie jonge en gedreven altviolisten: Hessel Moeselaar, Floris Faber en Geerten Feller. Zij spelen eigen muziek, improvisaties en eigen arrangementen van zowel klassieke als hedendaagse muziek, van Tchaikovsky tot Swedish House Mafia. Ze zijn constant op zoek naar cross-overs en vervagen de muzikale stijlgrenzen.

Het doel van het trio is om een nieuw, breder publiek te bereiken. Om deze reden geven ze geregeld optredens op ongewone plekken, zoals bijvoorbeeld in oude fabrieken/gebouwen en op de GVB-pont.

De basis van hun samenwerking is gelegd op het Conservatorium van Amsterdam, waar ze elkaar hebben leren kennen. Sinds de oprichting in 2015 hebben de 3VIOLAS op verschillende locaties en festivals gespeeld, waaronder het Grachtenfestival, Ruigklassiek, de Uitmarkt en Entrée Late Night in het Concertgebouw. Ook hebben ze in samenwerking met Classical Music Rave diverse optredens gegeven. Vanaf mei 2019 is 3VIOLAS Artist in Residence in het VondelCS in Amsterdam.

Hessel, Floris en Geerten zijn alle drie afkomstig uit de altvioolklas van Marjolein Dispa en hebben de klassiek georiënteerde bachelor gevolgd en afgerond. Ze spelen alle drie op een door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds ter beschikking gesteld instrument.

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.