dinsdag 8 oktober 2019 20:00-21:30 uur

Jasper Iturrospe speelt Piazzolla, Jobím en meer op Spaanse gitaar. Een samenhangend programma waarbij traditionele muziek beïnvloed werd door klassieke muziek en omgekeerd.

Met klassieke gitaar brengt Jasper muziek uit verschillende stijlen. Zijn inspiratie haalt hij uit klassieke muziek en het gitaarrepertoire met een voorliefde voor Spaanse en Zuid-Amerikaanse muziek, maar ook met invloeden uit jazzmuziek, kleinkunst, Oosterse muziek en meer.

Sinds de voorbije jaren staat hij op diverse podia in voornamelijk Nederland en België met een eigen selectie aan gitaarmuziek. Naast zijn solo programma werkt hij met andere muzikanten aan nieuwe projecten.

Jasper werd geboren in Antwerpen en kreeg gitaarlessen bij Yvonne Azaert en Jan Depreter. Hij studeerde verder aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag bij Nederlands gitarist Enno Voorhorst. Momenteel volgt hij zijn master aan het Conservatorium van Amsterdam bij gitarist Gabriel Bianco.

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op één zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en één vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.