dinsdag 16 januari 2018 20:00-21:30 uur

Het Genesis Ensemble werd opgericht door contrabassist Pierre-Antoine Blanc en violiste Laurène Báron, die na als duo samengespeeld te hebben, besloten over te gaan op een groter ensemble waarin ze muziek konden spelen die oorspronkelijk is geschreven voor een klassiek sextet (twee cello’s in plaats van een cello en een contrabas).

Pierre-Antoine maakte een nauwkeurig arrangement van Tsjaikovski’s beroemde ‘Souvenir de Florence’, wat in maart 2018 wordt opgenomen door het ensemble. Daarnaast staat o.a. Bach’s Chaconne voor viool solo op het programma.
Alle leden van het sextet volgen een masteropleiding of einde bacheloropleiding aan het Conservatorium van Amsterdam.

Genesis Ensemble:

viool:
Gonzalo Arguello
Laurene Báron

altviool:
Michiel Wittink
Liselot Blomaard

cello:
Renée Timmer

contrabass:
Pierre Antoine Blanc

Op het programma:

“Souvenir de Florence” in D minor -Tchaikovsky

• I. Allegro con spirito
• II. Adagio cantabile e con moto
• III. Allegretto moderato
• IV. Allegro con brio e vivace

Verder onder andere Bach’s Chaconne for violin solo

Concerten in de Oosterkerk

Minstens drie keer per maand is er een gratis concert in de Oosterkerk. Op de (meestal) derde zondagmiddag van de maand een koffieconcert en op de eerste dinsdagavond en derde vrijdagmiddag van de maand treden (oud-)studenten van het Conservatorium van Amsterdam op. Deze concerten worden naast subsidie van de Werkgroep Kunst & Cultuur Oostelijke Binnenstad mogelijk gemaakt door uw vrijwillige bijdrage.

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Wittenburgergracht