woensdag 3 oktober 2018 17:00-19:00 uur

De Stier is Los. Kunstenaarsvereniging Sint Lucas is in 1880 opgericht vanuit de Rijksacademie. Het is de oudste, inmiddels landelijke kunstenaarsvereniging. Steeds meer jonge kunstenaars weten hun weg naar de vereniging te vinden waardoor er een kruisbestuiving ontstaat tussen oud en nieuw.

De ledenexpositie vindt 3 t/m 6 oktober plaats in de Oosterkerk, de ontmoeting tussen oud en nieuw wordt hier zichtbaar. Traditioneel en modern schuren tegen elkaar aan, raken elkaar en soms is er een vonk.

Tijdens de opening op woensdag 3 oktober om 17.30 vindt een surprise-event plaats. Zorg dat je er bij ben. Wees klaar om van je sokken geblazen te worden.

Deelnemende kunstenaars:
Sook Bae, Sjanie Bon, Jeroen Bijl, Herman Deen, Sjoerdtje Hak, Melissa Halley, Patty van Hoften, Alison Korthals Altes, Tjeerd Landman, Diane Lekkerkerker, Eva van Ooijen, Joke Plomp, Kees Reek, José Samson, Caro Schaars, Margreet Scholten, Dieuwke Tamsma, Alex de Wolf.

Opening: woensdag 3 oktober 17:00 uur

Daarna dagelijks geopend t/m zaterdag 6 oktober van 12:00-18:00 uur.