donderdag 20 augustus 2020 20:00-21:15 uur

Violist Eduardo Paredes Crespo voert in het Beethoven-jaar alle 10 vioolsonates van Beethoven uit, verdeeld over 4 concerten, samen met 4 geweldige pianisten: Lestari Scholtes, Daan Treur, Slava Poprugin en Stefan Petrović. Elk concert heeft een ander aspect van Beethoven, zijn tijd of over het duospelen als thema.

Eduardo zegt het volgende over zijn wens om Beethoven te spelen:

“Wat de muziek van Beethoven, 250 jaar na zijn sterfdatum nog steeds zo relevant maakt, is zijn ontroerende humanistiek, naast de geniale ambacht en inspiratie. Hij wenste voor de maatschappij en zichzelf broederschap, gelijkheid, liefde. Tegelijkertijd had hij alle begrip voor de drama die de mens ondergaat met alle lelijke kanten ervan. Onschuld, dwaasheid, verraad, hartstocht, jaloezie, vergiffenis, liefde, droevenis; Beethoven wist ze te verklanken. Hij weet de luisteraar, in een structuur naast het hemelse, een hele wereld te geven dat zich voor je ogen en oren ontvouwt.”

20 augustus 2020 – Concert 3
Twee Beethovens
Slava Poprugin, piano – Eduardo Paredes Crespo, viool

Sonate nr. 4, op. 23 in a-klein (1800)
Sonate nr. 6, op. 30 nr. 1 in A-groot (1801-1802)

Reserveren

Het is alleen mogelijk de Oosterkerk te bezoeken met een reservering. Je kan via deze pagina één van de beschikbare stoelen reserveren.

Hier kan je meer informatie vinden over de coronamaatregelen die we hebben getroffen om uw bezoek veilig en aangenaam te laten verlopen.

Livestream

Alle vier de concerten worden live uitgezonden via onze website. De livestream is hier te vinden: https://www.oosterkerk-amsterdam.nl/livestream/.