zondag 30 september 2018 15:00-16:30 uur

De twee musici Jutta Maria Böhnert en Carla Maffioletti kozen de naam van hun duo geïnspireerd door het Arabische woord “Almeh” , dat in het oude Egypte vrouwelijke kunstenaars aanduidde die werden opgeleid in zang, voordracht en dans, en het Portugese woord “Luz” (licht).

Beiden zijn zangeressen en zijn thuis op de grote podia van de wereld. Als het duo ‘Almeh Luz’ brengen ze een uitzonderlijk persoonlijk en intiem programma. In dit repertoire wijdt Carla Maffioletti zich volledig aan haar hoofdinstrument, de klassieke gitaar. Samen brengen ze bekende liederen uit Brazilië, Spanje, Frankrijk en Duitsland, maar ook eigen composities van Carla en door haar voor gitaar en zang bewerkte arrangementen die de schoonheid en het unieke karakter van de gepresenteerde aria’s en liederen benadrukken. Almeh Luz gaat daarmee veel verder dan het typisch klassieke repertoire voor zang en gitaar en bestrijkt talrijke culturen op de wereld met hun muzikale uitingen.

Door de zeer persoonlijke interpretatie van de afzonderlijke stukken biedt Almeh Luz het publiek een nieuwe toegang tot bekende muziek en verruimt het de horizon van elke individuele luisteraar door kennis te maken met onbekende en niet eerder beluisterde werken.

Op het programma staat muziek van onder andere Vivaldi, Händel, Schubert, Fauré, Villa-Lobos, Piazzolla, Obradors.

Bestel hier kaarten (€15,-): https://www.ticketkantoor.nl/shop/almehluz

Bereikbaarheid

OV: Bus 22 stopt op loopafstand van de Oosterkerk: halte Kadijksplein

Parkeren in de buurt:
ma-za 9.00-21.00 uur – 3 euro per uur
zon- & feestdagen – gratis

LET OP:
Op dit moment zijn er werkzaamheden aan de eilandenboulevard voor de Oosterkerk. Lees hier de laatste update over de bereikbaarheid van de Oosterkerk.