Vrijheidsmaaltijdsoep

Op 5 mei wordt er door heel Amsterdam dezelfde vrijheidsmaaltijdsoep gegeten om Bevrijdingsdag toch nog een beetje samen te kunnen vieren. Wij verspreiden op 5 mei vanuit het raam aan de grachtzijde van de Oosterkerk blikken vrijheidsmaaltijdsoep. Helaas kunnen we de soep niet opgewarmd uitdelen want daarmee zou clustering kunnen ontstaan. Om alles zo coronaproof mogelijk te houden vragen we je ook van tevoren een blik te reserveren. Eén blik bevat 800 ml soep dus je kan dit delen met bijvoorbeeld je buurman. Het recept is van Yvette van Boven. Om uiteindelijk samen te eten, praten en te toosten op de vrijheid kan je tussen 17:00-20:00 uur naar de LIVECAST vanuit Pakhuis de Zwijger kijken, klik hier voor meer informatie over het programma.

Je kan één van de blikken reserveren via dit formulier. Als je slecht ter been bent en in de buurt van de Oosterkerk woont, vermeld dat dan op het formulier, dan kan één van onze vrijwilligers het op woensdagmiddag 5 mei bij je langsbrengen.