Nicholas Papadimitriou

Studeert aan het Conservatorium van Amsterdam

In de Oosterkerk:

Biografie

Geboren op 22 juni in het jaar 1993, begon hij met pianolessen op zesjarige leeftijd bij Domenica Mikaits. Twee jaar later mocht hij zich aansluiten bij een orkest voor jonge musici, waar hij zes jaar in mee mocht doen.Op 13-jarige leeftijd mocht hij pianolessen volgen aan het Philippos Nakas Conservatorium in Athene bij Athanasios Grozas. Hij heeft deelgenomen aan vele piano concerten op het conservatorium en heeft vele cursussen en masterclasses gevolgd.

Op de leeftijd van 15 begon hij met orgel te studeren met privé-lessen van ZafeiriaVassiliou in het Megaron Concert Hall en in de Anglicaanse Kerk in Athene. Hij nam deel in verschillende concerten en cursussen.

In 2009 heeft hij zich ingeschreven bij het vak muziektheorie op het conservatorium, waar hij lessen kreeg van Michalis Rousselakis. Ondertussen nam hij ook deel aan lessen in koordirectie bij Valeri Oreskin en is daarbij lid geweest van het schoolkoor.

In 2012 behaalde hij zijn graad in harmonieleer met onderscheiding. In 2011 was hij aangenomen in de afdeling musicologie van de Ionische Universiteit in Corfu, maar hij onderbrak zijn studie om zijn ambities in het buitenland na te streven.
Na grondig alle mogelijkheden van verschillende muzikale instanties rond Europa te hebben verkend, richtte hij zijn aandacht op Nederland.

In 2013 werd hij toegelaten tot het Conservatorium van Amsterdam, waar hij orgel mocht studeren bij Jacques van Oortmerssen, Pieter van Dijk en Matthias Havinga. In de periode van 2013-2015 heeft hij verscheidene concerten mogen geven in o.a. het Orgelpark en de Moses en Aaronkerk in Amsterdam. Ook heeft hij meerdere malen actief deelgenomen aan masterclasses van  Louis Robilliard. In september 2015 kreeg hij een plek toegewezen als organist in de Pastoor van Aarskerk in Haarlem.