Ensemble ‘De Nootzaak’

Blaaskwintet

Noten (muzieknoten, wel te verstaan) vormen de ‘zaak’ van de vijf pas afgestudeerde musici van ensemble ‘De Nootzaak’.

In de Oosterkerk:

Biografie

Noten (muzieknoten, wel te verstaan) vormen de ‘zaak’ van de vijf pas afgestudeerde musici van Ensemble de Nootzaak. Het in 2014 opgerichte ensemble is in de basis een blaaskwintet.

In deze bezetting, maar ook in duo-, trio- en kwartetvorm en aangevuld met piano als sextet maakt het ensemble een gevarieerd repertoire toegankelijk voor een breed publiek: werken uit
de klassieke tijd, meer hedendaagse composities en ook eigen arrangementen wisselen elkaar tijdens de concerten met een Nootgang af.

Ensemble de Nootzaak geeft concerten door het hele land en speelde onder andere op het Grachtenfestival in Amsterdam. Ook was het Ensemble te horen op Radio 4 bij ‘Opium op 4’.

Op 7 april 2015 gaf De Nootzaak een zeer geslaagd debuutconcert in de Oosterkerk.

De musici van het ensemble zijn:
Kelly Kicken, fluit
Niels Pol, hobo