zondag 20 november 2016 12:00-13:30 uur

Josje Goudswaard – piano
Camilla van der Kooij – viool
Lisette Emmink – sopraan

Het Tuschinski Trio  bestaat sinds 2006 en heeft als gezamenlijke passie, dat zij graag mooie en pakkende muziek spelen, soms in aparte zetting. Zij hebben hiervoor als onuitputtelijke bron de filmmuziek gevonden, muziek die sinds het ontstaan van de film een onmisbare plaats heeft genoten. Soms was er eerst het beeldmateriaal en volgde later pas de muziek, soms was de muziek er al en werd deze passend bij de film gevoegd. Het Tuschinski Trio laat horen dat deze filmmuziek, ook zonder beeld, in al haar verrassende schoonheid overeind blijft.

Het concertprogramma “I Dreamed a Dream” van het Tuschinski Trio is gevuld met prachtige filmmelodieën. Met thema’s uit films als “The Godfather”, “Lord of the Rings”, “As it is in Heaven” en “Les Intouchables” is het programma een perfecte combinatie van populaire filmthema’s en in films vertegenwoordigde klassieke werken zoals bijvoorbeeld Clair de Lune (Debussy), Habanera (Bizet), Nocturne in C (Chopin) en de Dans van de Trollenkoning (Grieg).

Alle arrangementen met piano, zang en viool zijn speciaal voor het programma gemaakt, onder andere het prachtige “Walking in the air” van Howard Blake (The Snowman), “Nella Fantasia” van Ennio Morricone (The Mission) en “Fly” van Ludovico Einaudi (Les Intouchables).